Aanschaf en nazorg

Als als u helemaal tevreden bent, gaat u over tot definitieve aanschaf van de hoortoestellen. U moet dan een tevredenheidsverklaring tekenen.

Als u recht hebt op een vergoeding van uw zorgverzekeraar, betaalt u alleen het bij te betalen bedrag. U kunt bij ons pinnen, contant betalen of uw eigen bijdrage vooruit betalen per bankoverschrijving. Het resterende bedrag declareren wij bij uw zorgverzekeraar, die de vergoeding aan ons uitbetaalt. 

Indien uw verzekering -om wat voor reden dan ook- de verwachte vergoeding niet of minder uitbetaalt, brengen wij alsnog het verschil bij u in rekening. Houdt u er rekening mee dat u eerst uw verplichte eigen bijdrage moet betalen. U krijgt bericht van uw zorgverzekeraar over de aan ons uitbetaalde vergoeding.

Onze service stopt niet als u de winkel verlaat. Het is verstandig om halfjaarlijks uw gehoor, uw hoortoestellen en oorstukjes te laten controleren.

Nazorg beperkt zich niet tot een halfjaarlijks bezoekje. Loopt u gerust binnen of -beter nog- maakt u een afspraak als u dat nodig vindt.

Meer informatie nodig?

Vraag een vrijblijvend gesprek aan

Gebruikstermijn en onderhoud

Nadat u hoortoestellen hebt aangeschaft gaat de gebruikstermijn in. Om uw toestellen optimaal te laten functioneren, is regelmatig onderhoud belangrijk. De elektronica, microfoontjes en luidsprekers staan gemiddeld 14 uur per dag bloot aan huidvet, oorsmeer, stof, zweet en ander vocht. Dit kan op den duur leiden tot verstoppingen, storingen of defecten.

De meeste dagelijkse onderhoudswerkzaamheden kunt u zelf thuis uitvoeren. Dit betreft het drogen van uw toestellen, reinigen van oorstukjes en vervangen van slangetjes, domes en filters. De artikelen die u hiervoor nodig heeft zijn bij ons verkrijgbaar. Bij de aanschaf van uw hoortoestellen koopt u een startpakket met reinigings– en onderhoudsmiddelen, waarmee u een tijdje vooruit kunt. Als dit pakket op is kunt u aanvullende middelen los aanschaffen. Wij organiseren regelmatig een gezellige en gratis workshop ‘onderhoud hoortoestellen’ zodat u de fijne kneepjes van hoortoestelonderhoud kunt leren of uw kennis kunt bijspijkeren.

Wij sturen u regelmatig een uitnodiging als het tijd wordt voor een periodieke controle. U kunt dan telefonisch een nazorgafspraak maken, zodat we tijd hebben om het toestel na te kijken, met u te bespreken of alles nog naar wens is en zo nodig te toestellen opnieuw in te stellen. Nazorgafspraken zijn gratis tot vijf jaar na aanschaf. Als u buiten deze nazorgafspraken om problemen ervaart, kunt u altijd eerder contact opnemen.